ΖΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΚΟΤΕΡΗ ΧΩΡΑ

ΖΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΚΟΤΕΡΗ ΧΩΡΑ

ΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΟΜΟΡΦΟΤΕΡΗ ΧΩΡΑ

ΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΟΜΟΡΦΟΤΕΡΗ ΧΩΡΑ

Σάββατο 15 Νοεμβρίου 2008

Το άρμα του πολυτεχνείου 84337

Στις 17 Νομεμβρίου ως γνωστο είναι η γιορτή του πολυτεχνείου.
Παρουσιάζω το άρμα μάχης που το βράδυ της εξέγερσης είχε
ρίξει την πόρτα του πανεπιστημίου
.



Ηταν ένα άρμα μάχης ΑΜΧ-30 Γαλλικής κατασκευής,πολύ ικανό
και δυνατό όπλο κρούσης για εκείνη την εποχή.
Θα γράψω ορισμένα στοιχεία για το συγκεκριμένο άρμα.
Κινητήρας 680 hp Diesel
Ταχύτητα 65 Κm
Βάρος 36 τόνοι
Πλήρωμα 4,κυβερνήτης,πυροβολητής,γεμιστής,οδηγός.
Δύναμη πυροβόλο 105 χιλιοστά,πυροβόλα 20 χιλιοστών,
7,62 πολυβόλο,πολλές χιλάδες σφαίρες 8 καπνογόνα,
και 55 βλήματα πυροβόλου 105 χιλιοστών.
Διέθεται σύνχρονα ηλεκτρονικά όργανα για ημερήσιες
και νυχτερινές αποστολές,με κάθε καιρό.



Η Ελλάδα είχε 140 Γαλλικά άρματα ΑΜΧ-30
Στο συγκεκριμένο ΑΜΧ-30 υπηρέτησα ως πυροβολητής το 1985-1986,
στην 1ηΕΜΑ 2ηΙΛΗ στην Αλεξανδρούπολη.Το ΑΜΧ-30 με αριθμό
Νο-84337 ήταν διοικητικό,με τις περισσότερες ώρες ασκήσεων.
Στο ημερολόγιο του άρματος δεν έγραφε τίποτα για το βράδυ
της 17 Νοεμβρίου 1973.
Ηταν το γνωστό μας 37άρι.
Ποιός άλλος φίλος υπηρέτησε στο ΑΜΧ-30 84337?
Μάχιμοι μαυροσκούφηδες...

Να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νέοι.

(κλικ στις φώτο)

Να είστε όλες και όλοι καλά,
εντός και εκτός Ελλάδας.

64 σχόλια:

markos aliprantis είπε...

Δεν ήξερα οτι υπήρχαν τότε πετρελαιοκίνητα τανκ.Στις Σέρρες που ήταν η 10η ΕΜΑ(ήμουν αποσπασμένος για 6 μήνες στο 10ΛΣΥ από την Άνοιξη μέχρι το Φθινόπωρο του΄76)έβλεπα βενζινοκίνητα άρματα.

Anestis Ketsetzidis είπε...

Μάρκο και το Μ45 Α5 USA diesel ηταν,
μετά τις μετατροπές που έγιναν στο Βόλο.Το θέμα είναι πως φεύγουν έτσι τα χρόνια...

markos aliprantis είπε...

Άστα να πάνε και σου ρίχνω 10 χρόνια.

Ανώνυμος είπε...

TIMH KAI ΔΟΞΑ ΣΤΙΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΤΕΘΩΡΑΚΙΣΜΕΝΩΝ.
17 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΝ ΤΑ ΤΕΘΩΡΑΚΙΣΜΕΝΑ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΑ ΑΥΤΟ ΤΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ.
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΑΜΧ 30

311 ΕΜΑ ΟΡΕΣΤΙΑΔΟΣ
ΕΝΑΣ Π.Α.Μ.Α. Μ45-Α5

ΠΟΛΕΜΙΣΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

..argy.. τι μου θυμισες""το .85-.86 ειμουν στο Σουφλι φανταρος.το τανκ το εχουνε καπου εκθεμα ειχε δηξει η TV..ΠΩΣ ΠΕΡΝΑΝ ΤΑΧΡΟΝΙΑ..

Ανώνυμος είπε...

..argy.. μετα ηρθα στο πετριτσι, ανοιξη του .87 και μετα σε φυλακιο του μπελες..εκει ειδα και εφαγα πρωτη φορα αγριογουρουνο...

Anestis Ketsetzidis είπε...

argy η μάλλον σειρά,το άρμα βρίσκεται στο ΚΕΤΘ στην Αυλώνα.
Τα στρατόπεδα και τα φυλάκια στο Μπέλες έχουν ερημώσει.Κάποια στιγμή θα βάλω φώτο...

Ανώνυμος είπε...

Που βρίσκεται ΣΗΜΕΡΑ το άρμα αυτό ξέρει κανείς? Πάντως το Νοέμβρη του 1993 που υπηρετούσα στην Άσσηρο(νομός Θεσσαλονίκης) ήταν εκεί.

Anestis Ketsetzidis είπε...

Η διαδρομή του άρματος 84337 είναι.
Ο πόλεμος των 7 ημερών,Γουδί,ΚΕΤΘ Αυλώνα,Ασσηρος ή Γιαννιτσά,ΚΕΤΘ.
Ετσι είναι σωστό?

Ανώνυμος είπε...

..argy..στο πετριτσι ηρθα την ανοιξη οταν ημουν εκδρομη στο αγκιστρο καιτο στρατοπαιδο,σαν πολυ ησυχα ηταν ολα..

Ανώνυμος είπε...

ΝΑΙ ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑ.

ΤΟ ΑΡΜΑ ΑΥΤΟ ΗΤΑΝ ΣΤΟ ΓΟΥΔΙ. ΣΤΗΝ ΜΕΤΑΠΟΛΙΤΕΥΣΗ ΜΕΤΑΦΕΡΘΗΚΕ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΟΠΟΥ ΑΝΗΚΕ ΟΡΓΑΝΙΚΑ. ΕΚΕΙ ΠΗΓΕ ΚΑΙ Η 30η ΕΜΑ.ΑΡΓΟΤΕΡΑ ΑΠΟΣΠΑΣΤΗΚΕ Η ΜΟΝΑΔΑ ΚΑΙ ΠΗΓΕ ΣΤΗ ΜΕΡΑΡΧΙΑ ΤΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ. ΜΕΤΟΝΟΜΑΣΤΗΚΕ ΣΕ 1η ΕΜΑ.

ΤΑ ΑΡΧΕΙΑ ΠΟΥ ΕΠΙΚΑΛΕΙΤΑΙ ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑ. ΤΑ ΑΡΧΕΙΑ ΤΟΥ ΑΡΜΑΤΟΣ ΔΕΝ ΕΔΕΙΧΝΑΝ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ. ΟΥΤΕ ΚΑΙ Η ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΔΙΑΤΑΓΗ ΕΚΕΙΝΩΝ ΤΩΝ ΗΜΕΡΩΝ.

ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΤΑ ΑΡΧΕΙΑ? ΠΕΤΑΜΕΝΑ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΟ ΚΨΜ ΤΗΣ Ιη΅ΕΜΑ ΣΕ ΜΙΑ ΑΠΟΘΗΚΟΥΛΑ.ΣΤΗ ΚΥΡΙΟΛΕΞΙΑ ΠΕΤΑΜΕΝΑ....

ΚΑΙ Η ΕΙΡΩΝΙΑ. ΤΟ ΑΡΜΑ ΑΥΤΟ ΔΥΟ ΦΟΡΕΣ ΕΣΚΑΣΕ Η ΜΗΧΑΝΗ ΤΟΥ (1978+1981. Η ΕΔΕ ΔΕΝ ΚΑΤΕΛΗΞΕ ΠΟΥΘΕΝΑ.

ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΤΟ ΠΕΡΙΒΟΗΤΟ 37ΑΡΙ. ΗΤΑΝ Η ΠΕΡΙΒΟΗΤΗ ΦΟΝΙΣΣΑ. ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΣΤΗ ΠΕΡΙΟΔΟ 75-81 ΤΟ ΑΡΜΑ ΑΥΤΟ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΟΙ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΙ ΤΟ ΦΩΝΑΖΑΝ ΦΟΝΙΣΣΑ.

Α....SOUMIES

Anestis Ketsetzidis είπε...

Α... SOUMIES ήσουν άκρως κατατοπιστικός.Αν γνωρίζεις κι άλλα
θα ήθελα να μας τα πείς.Η γνώση είναι δύναμη.

Nick είπε...

Ημουν οδηγος AMX30 στην 1η ΕΜΑ (1η υλη( το 1987 και εχω κανει εκπαιδευση με το συγκεκριμενο αρμα που ανηκε οντως στην υλη διοικησης.
Τελη του 1988 φερανε στην 1η ΕΜΑ Αμερικανικα αρματα Μ47, Μ48 Α3 και Α5 και μας κανανε εκπαιδευση για αυτα στην ταξιαρχεια.
Πιστευω οτι το 1989 τα ΑΜΧ30 εφυγαν απο την 1η ΕΜΑ.

Unknown είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Ανώνυμος είπε...

iparxei kanenas poy eitan sti 1 ema kai na eine177 sira apo tin dikiseos to email eine stayrakid@yahoo.gr

stayrakidis είπε...

απο 1 εμα ειναι κανενασ 177 σειρα?stayrakid@yahoo.gr

Ανώνυμος είπε...

Υπηρετησα 1ηΕΜΑ 1η1ΛΑΝ ΤΟ 84 ως το 86 μετακομιση απο ασσυρο σε αλεξ/πολη σειρα 168 οποιος νομιζει οτι εχει κατι να θυμηθει ας στηλει draiver21@mailbox.gr

Ανώνυμος είπε...

Υπηρετησα 1η ΕΜΑ 1η ΙΛΑΝ ΤΟ 84 ως το 86 μετακομιση απο ασσυρο σε αλεξ/πολη σειρα 168 οποιος νομιζει οτι εχει κατι να θυμηθει ας στηλει στο σωστο mail driver21@mailbox.gr

Exagono είπε...

Εγω δεν συμετεχω στη συζητηση καθοτοτι μοδιστρα στο στρατο.Απολαμβανω ομως τους φιλους τεθωρακισμενους.

Ανώνυμος είπε...

μολις μπεις στο κεντρο στην αυλωνα δεξια...εποχη 1995 νεοτερος απο εσας.ηταν το καψωνι μας οποιος εκανε καμια μαλακια πηγαινε και το γυαλιζε

ΔΥΣΠΙΣΤΟΣ είπε...

Τι έφταιξε το έρημο το σιδερικό!
Και που έριξε την πόρτα, δεν ήταν πρωτοβουλία της μηχανής, αλλά αυτών που την κυβερνούσαν.
Πιο πολύ τόπο θα έπιανε αν κάποιος το έστελνε για λυώσιμο στη Βιοχάλκο , για να γίνει κονσερβοκούτια τελικά.
Το περιεχόμενο του, που σήμερα πρέπει να είναι 57-60 χρονών, που βρίσκεται, για να μας πει ποιός έδωσε την διαταγη;;;;

Καλή σου μέρα Φίλτατε Ανέστη!!!

Chrisengineer είπε...

Στην προκειμένη περίοδο το άρμα ήταν το όπλο εκφοβισμού της διεφθαρμένης όπως και τώρα εξουσίας .
Ο τίτλος φόνισσα αποδόθηκε εσφαλμένα κυρίως από την ράδιο αρβύλα των ΜΜΕ καθώς εκ των υστέρων αποδείχτηκε ότι τελικά δεν είχε σκοτώσει κανέναν .
Οι περισσότεροι νεκροί της περιόδου εκείνης έπεσαν θύματα αδέσποτων σφαιρών .
Και κάτι τελευταίο .
Το βάρος της εισβολής του άρματος στο πολυτεχνείο δεν πρέπει να πέφτει ή να αιωρείται πάνω από τα κεφάλια του πληρώματος (όπως ελέχθη ποιο επάνω σε σχόλιο ).
Οι εντολές δίνονται πάντοτε έξοθεν και από πολιτικά πρόσωπα .
Και η υποχρέωση κάθε ένστολου είναι να τις τηρεί όποιες και να είναι αλλά με σύνεση όπως έπραξε και ο χειριστής του άρματος .
Ξεκινώντας να ρίξει την πόρτα πάτησε φρένο μισό μέτρο πριν φτάσει στα κάγκελα καθυστερώντας κάποια δευτερόλεπτα ,, χρόνος επιτρεπτός ώστε να πηδήξουν οι φοιτητές από τα κάγκελα και να απομακρυνθούν από την πόρτα .
Ο δε φοιτητής που ήταν επάνω στην κολώνα με την Γαλανόλευκη , πήδηξε από αυτήν και έζησε έως και το 1993 και τελικά άφησε το ανήσυχο αλλά ηρωικό πνεύμα του , προσπαθώντας να σώσει κάποιους ηλικιωμένους από φλεγόμενο σπίτι .
Να είσαι καλά

Χρήστος

χριστοφορος είπε...

και γω μαυρος 75 ΣΤ .1975- 1978.Μεχρι τοτε ηταν βενζινοκινητηρες Μαρκο.το 82 νομιζω αλλαξαν κινητηρες.

Ανώνυμος είπε...

ημουν στην 1εμα το 1983-4.οντος το 37 ηταν στην 2η ιλη,μαλιστα ηταν σε καλα κατασταση και επερνε μερος σε διαφορες ασκησεις.σειρα 165.οπιος αλλος υπηρετισε στην 1εμα μπορει να ερθει στο φεις μπουκ.γραφοντας 1 εμα.

Ανώνυμος είπε...

84Α ΕΣΣΟ 168 ΣΕΙΡΑ ΑΥΛΩΝΑ 1/1 - 3/1 - ΙΛΥΒ -[1η ΕΜΑ.1η ΙΛΑΝ με ιλαρχο Δομνηνο Αλεξανδρο]και πισω στην ΑΥΛΩΝΑ αν κατι σας λεει...oulanis@gmail.com

ΔΕΚΑΝΕΑΣ ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ είπε...

16/01/1990-15/09/1991 ΑΥΛΩΝΑ-ΑΣΣΥΡΟΣ 31η ΕΜΑ ΔΕΚΑΝΕΑΣ ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗΣ 3η ΙΛΗ ΥΠΗΛΑΡΧΟΣ ΧΡ.ΓΑΤΟΣ (paletathes@gmail.com)

Ανώνυμος είπε...

2011-2012.. Τελευταίος ΑΠΜΑ του AMX30G εδώ.

Ανώνυμος είπε...

168 ΣΕΙΡΑ ΥΠΗΡΕΤΗΣΑ 1η ΕΜΑ Π.Α.Μ.Α
ΑΜΧ-30 ΑΠΟ 23/5/84 ΕΩΣ 2/7/85 ΣΤΗΝ
3η ΙΛΗ ΜΕ ΔΙΟΙΚΗΤΗ ΤΟΝ ΟΡΦΑΝΟΥΔΑΚΗ
ΕΠΕΙΤΑ ΠΗΡΑ ΜΕΤΑΘΕΣΗ ΓΙΑ ΒΟΛΟ.ΠΡΑΓΜΑ-
ΤΙ ΤΟ ΑΡΜΑ 84337 ΗΤΑΝ ΤΟΤΕ ΣΤΗΝ 2η ΙΛΗ ALMYROS

Ανώνυμος είπε...

ΕΙΜΑΣΤΕ 2 169ΡΗΔΕΣ ΑΠΟ ΒΟΛΟ ΠΟΥ ΥΠΗΡΕΤΗΣΑΜΕ 1Η ΕΜΑ 1Η ΙΛΗ ΔΟΙΗΚΗΤΗΣ ΠΑΠΑΣΙΔΕΡΗΣ 1984-1985 ΟΔΗΓΟΙ ΑΜΧ30!ΑΦΗΣΤΕ ΒΡΕ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΚΑΝΑ ΕΝΕΡΓΟ MAIL ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΠΟΙΑ ΕΠΑΦΗ!

Ανώνυμος είπε...

ΤΙ ΜΟΥ ΘΥΜΙΣΑΤΕ ΤΩΡΑ. 1η ΕΜΑ ,2η ΙΛΗ ,ΤΟ ΕΙΧΑ ΧΡΕΩΜΕΝΟ 2 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ 1984 -1985 ,166 ΣΕΙΡΑ ΕΠΙΛΟΧΙΑΣ ΤΗΣ ΙΛΗΣ.ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ ΙΛΗΣ ΠΑΝΑΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ.ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ ΜΟΝΙΜΟΣ ΚΑΤΟΙΚΟΣ ΒΟΛΟΥ.ΓΙΑ ΟΠΟΙΟΝ ΘΕΛΕΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ (antonisvol@mail.gr)

Anestis Ketsetzidis είπε...

Χαίρομαι ιδιαίτερα που πολλοί φίλοι θυμήθηκαν πολλά ονόματα της 1ΕΜΑ.
Απο το Βόλο θυμάμαι μόνο τον Γιάννη Περνακίδη στον εφοδιασμό,μάλλον ήταν ηθοποιός.
Στο anestiskets@gmail.com μπορείτε να στείλετε και φωτογραφίες αν έχετε και φυσικά αν θέλετε.
Ειδικά στο Βόλο που έρχομαι τακτικά μπορούμε να πιούμε ένα τσίπουρο και να τα πούμε.
Να είστε όλοι καλά και εριμένω νέα σας.

Ανώνυμος είπε...

ΥΠΗΡΕΤΗΣΑ ΣΤΗΝ 21 ΕΜΑ, ΔΙΠΛΑ ΣΤΗΝ 1 ΕΜΑ, ΣΤΗΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ.214 ΣΕΙΡΑ, ΠΑΜΑ ΣΤΑ Μ48Α5, ΤΑ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΑ.ΗΜΟΥΝ ΤΟ '92 ΣΤΟΝ ΕΒΡΟ.ΔΕΝ ΤΟ ΕΙΧΑ ΔΕΙ ΤΟ ΑΡΜΑ, ΑΛΛΑ ΕΙΧΑ ΑΚΟΥΣΕΙ ΟΤΙ ΗΤΑΝ ΔΙΠΛΑ ΣΤΗΝ 1 ΕΜΑ.ΗΤΑΝ ΓΑΛΛΙΚΟ ΟΝΤΩΣ, ΑΜΧ-30.ΤΟ ΟΠΛΟ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ-ΤΑ ΤΕΘΩΡΑΚΙΣΜΕΝΑ!!

giorgos είπε...

Εγω υπηρετησα στην ιλη Στρατηγειου στην Ασσυρο και ειμαι 145 σειρα.ειμαι οδηγος αρματων.ηταν κανεις εκεινη την περιοδο στν 22 ΤΕΘ.ΤΑΞ.

Ανώνυμος είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
Ανώνυμος είπε...

Και ενας νοσοκομος απο την 23 ΕΥΠ στην οποια ανηκε η 21ΕΜΑ και η 23ΕΜΑ σειρα 179 ημουν εκει το 85-86 για το αρμα ειχα ακουσει οτι το ειχε η 21ΕΜΑ οχι η 1η και οτι ηταν σε ακινησια. Εμεις στην 24 ειχαμε τα Μ48 και εκεινη την εποχη θυμαμαι ακομα τους ταλαιπορους τους τεχνικαριπυς να αλαζουν κινητηρες απο βενζινη σε πετρελαιο.

Ανώνυμος είπε...

31 ΕΜΑ 1 ΙΛΗ 1993 ΑΣΣΥΡΟΣ Το άρμα αυτό ήταν εκεί....στην Κριθιά!

Ανώνυμος είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
Ανώνυμος είπε...

Αρχηγοσ Πληρωματος ΑΜΧ-10 ΔΕΚΑΝΕΑΣ
168σειρα 1η ΕΜΑ 3η Ιλη με διοικητη
Ορφανουδακη Ι.Το αρμα με αριθμο 84337
ηταν στην 2η ιλη που ειχε τοτε Διοικητη τον Πανα Θ.και μαλιστα ηταν
διοικητικο η οποια 2η ιλη ηταν αυτη
που ετρεχε περισοτερο απο τις αλλες
2 ιλες και την Ιλαν η οποια ηρθε τοτε
Ιουλιο - Αυγουστο 84 απο Ασσυρο.Εγω
εμεινα 1η ΕΜΑ 10 μηνες επειτα πηρα
μεταθεση για 32 ΕΜΑ -ΠΥΛΑΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Anestis Ketsetzidis είπε...

8.54 9-2-13
ακριβώς έτσι τα έχω γράψει,μιας και ήμουν πλήρωμα στο 84337 σειρά 176.Μετά τον''τρελλό''Πανά Θ.μας ηρθε στη 2η' ίλαρχος ο Καβαλίνης.
Καλά να είσαι,γυρίσαμε πάλι 27 χρόνια πίσω...

Unknown είπε...

το εν λογο αρμα το ειχε χρεωμενω την εποχη εκεινη ο πατερας μου .στο πολυτεχνειο δεν ηταν αν και θα το ηθελε , λογο το οτι ειχε κανει επεμβαση στο ποδι του .,το αρμα ηταν διοικητικο.

Ανώνυμος είπε...

προς δυσπιστο κ καποιους λοιπους να ξερουν οτι ο οδηγος του τοτε αρματος..εχει βγαλει συνεντευξη καπου στις αρχες του 90'σε κρατικη τν κ μιλαει για πολλα ξεκαθεριζοντας πολλα!!(ytube)αν εισαι της αριστερης τρομοκρατιας-''χουντας'' η της δεξιας προπαγανδας μην δεις τη συνεντευξη..κατσε πιες μια φρενταρα κ ασχολησου με την σημερινη καταντια..εεε με συγχωρεις τη βουλη ηθελα να πω!

Ανώνυμος είπε...

ΠΑΜΑ ΑΜΧ30,31ΕΜΑ-1ηΙΛΑΝ,83Α ΕΣΣΟ.....ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΑΡΜΑ ΗΤΑΝ ΣΤΗΝ ΑΣΣΥΡΟ ΕΩΣ ΚΑΙ ΤΟ ΄84 ΠΟΥ ΜΕΤΑΤΕΘΗΚΑ

Ανώνυμος είπε...

Γεια και από μενα. Υπηρέτησα με την 92Α ΕΣΣΟ τα τεθωρακισμένα, σαν Τεχνίτης Συστημάτων Ελέγχου Πηρός (ΤΣΕΠ) στα ΑΜΧ10 - ΑΜΧ30. Είμαι ο τελευταίος τεχνίτης (ΤΣΕΠ) που έβγαλε το σχολείο αρμάτων στην Πάτρα για τα ΑΜΧ.. Το τέλος των αρμάτων αυτών ήταν στις 31 & 32 ΕΜΑ στην Ασυρο Θεσσαλονίκης. Σύμφφωνα με τους διαφόρους θρύλους της τότε εποχής, το συγκεκριμένο άρμα βρισκόταν σε μια από τις δυο ΕΜΑ, παροπλυσμένο, και ήταν το μόνο που δεν είχε πανω του το εθνόσημο.. Ένας άλλος θρύλος έλεγε πως ήταν αυτό που είχαμε στο σχολείο στην Πάτρα..
Εγώ προσωπικά δεν μπορώ να επιβαιβαιώσω τίποτα.
Κατά τα άλλα το μηχάνημα είχε πολλές ιδιαιτερότητες,
Μηχανικό κυβώτιο ταχυτήτων με ηλεκτρικό συμπλέκτη (η αχχείλιος πτέρνα του) πάνω στον μοχλό ταχυτήτων είχε το μπουτόν του συμπλέκτη.
Θεωρώ πως για την εποχή του ήταν πολύ όμορφο μηχάνημα (Γαλικό...) και πολύ ευέλικτο. Μπορούσε να περάσει από ποταμια, λίμνες μέχρι 4 ή 5 μέτρα βάθος.
Όντως είχε πολύ καλές τεχνολογίες στα σκοπεφτικά του αλλά δεν ήταν ηλεκτρονικά όπως λεει παραπάνω φίλος.
Και δεν θα ξεχάσω το μόνιμο πρόβλημα με διαροές λαδιού στην επανατακτική υδραυλική μπουκάλα του πυροβόλου...
Καλή χρονιά να έχουμε και να στείλω χαιρετίσματα σε όλη την σειρά της ύλης διοικήσεως της 31εμα (Μαίος 1992 - Αύγουστος 1993)

ΚΑΡΑΧΑΛΙΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ είπε...

ΤΟ ΑΡΜΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙ ΒΡΙΣΚΟΤΑΝΕ ΣΤΗΝ 2η ΙΛΗ ΜΕ ΤΟΝ ΤΟΤΕ ΔΙΟΙΚΗΤΗ ΙΛΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟ ΠΑΝΑ(ΥΠΟΣΤΡΑΤΗΓΟΣ Ε.Α. ΣΗΜΕΡΑ) ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΗ ΕΠΙΛΑΡΧΙΑΣ ΤΟΝ ΣΤΑΜΜΑΤΟΓΙΑΝΝΑΚΗ(ΣΤΑΜΑΤΟΤΖΟΝ ΤΟΝ ΛΕΓΑΜΕ). ΗΤΑΝΕ ΕΝΑ ΚΑΛΟ ΑΡΜΑ ΜΑΧΗΣ AMX-30, ΤΟ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΑ ΣΕ ΠΟΛΛΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΟΠΛΙΚΑ ΚΑΙ ΣΚΟΠΕΥΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ . ΥΠΗΡΕΤΙΣΑ ΣΑΝ ΔΟΚΙΜΟΣ ΣΤΗΝ 1η ΙΛΗ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΠΑΣΙΔΕΡΗ ΕΠΕΙΤΑ ΤΟΝ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΔΑΒΙΤΙΔΗ(DAVID), ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΥΠΟΣΤΡΑΤΗΓΟ ΜΕΧΡΙ ΠΡΟΤΙΝΟΣ ΔΙΟΙΚΗΤΗ ΤΗΣ 20ης ΤΕΘΩΡΑΚΙΣΜΕΝΗΣ ΜΕΡΑΡΧΙΑΣ

Anestis Ketsetzidis είπε...

Παναγιώτη
είναι έτσι ακριβώς όπως τα γράφεις .
Μετά τον Πανά έιχαμε τον Καβαλίνη ίλαρχο.Μπορεί να με θυμάσαι και απο τον εφοδιασμό με τον Θωμά Κολοβό.
Καλό Πάσχα να έχεις.

Ανώνυμος είπε...

ΑΝΕΣΤΗ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΙΟΡΤΗ ΣΟΥ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΠΑΛΕ ΠΟΤΕ 1ης ΕΜΑ.ΓΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΟ email ΕΙΝΑΙ karahalios@ebz.gr

Ανώνυμος είπε...

γεια σε ολους ! πριν καταληξει στο κετθ ανηκε στην 32 εμα στην ασσυρο ! το συντηρησαμε και στη μεση του 93 περιπου εφυγε για κετθ

Ανώνυμος είπε...

γεια σε ολους ! πριν καταληξει στο κετθ ανηκε στην 32 εμα στην ασσυρο ! το συντηρησαμε και στη μεση του 93 περιπου εφυγε για κετθ

Ανώνυμος είπε...

ΤΟ 73 ΥΠΗΡΕΤΟΥΣΑ ΣΤΗΝ 12 ΕΜΑ ΚΑΙ ΗΜΟΥΝ 106 ΣΕΙΡΑ.
ΣΤΙΣ 17 ΝΟΕΜΒΡΗ ΚΑΙ ΠΡΙΝ ΕΜΕΙΣ ΣΤΗ ΜΟΝΑΔΑ ΜΟΥ ΕΙΧΑΜΕ ΠΛΗΡΗ ΑΓΝΟΙΑ ΓΙΑΤΙ ΗΜΑΣΤΑΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΕ ΕΠΙΦΥΛΑΚΗ ΜΑΣ ΕΙΧΑΝ ΠΑΡΕΙ ΤΗΝ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ Κ.Ψ.Μ.ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΡΑΝΤΖΙΣΤΟΡΑΚΙΑ ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΟΝΤΑΝ ΟΥΤΕ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ ΚΑΙ ΕΙΧΑΜΕ ΠΛΗΡΗ ΜΕΣΑΝΥΧΤΑ'
ΟΙ ΣΤΡΑΤΙΩΤΕΣ ΠΟΥ ΠΗΡΑΝ ΜΕΡΟΣ ΣΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ ΗΤΑΝ 107 ΣΕΙΡΑ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΑΥΤΑ ΜΕΤΑ ΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΜΕΤΑΤΕΘΗΚΑΝ ΣΤΗΝ ΜΟΝΑΔΑ ΜΟΥ.
ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΞΕΡΩ ΕΓΩ ΕΙΝΑΙ ΑΠ'ΟΤΙ ΜΑΣ ΕΙΠΑΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΠΗΡΑΝ ΜΕΡΟΣ ΣΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΚΑΤΕΒΗΚΑΝ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΚΑΙ ΜΕ ΔΙΑΤΑΓΗ ΠΥΡΟΒΟΛΟΥΣΑΝ ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ ΚΑΙ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΔΕΝ ΠΥΡΟΒΟΛΗΣΑΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΚΤΙΡΙΟ Η ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ.
Η ΜΑΡΤΥΡΙΕΣ ΗΤΑΝ ΠΟΛΛΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΠΙΣΤΕΥΤΕΣ ΓΙΑΤΙ ΜΕ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΠΟΥ ΥΠΗΡΧΕ ΤΟΤΕ ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΛΟΓΟ ΠΟΛΛΟΙ ΜΑΖΙ ΝΑ ΠΟΥΝ ΨΕΜΑΤΑ

τσαγγαρης 30 εμα 1972 74 είπε...

Εγω παιδια ημουν εκεινο το βραδυ 17 11 73 σκοπος στον ορχο12 -2 της ιλης διοικησεως και μολις φυγανε τα 3 του ουλαμου επιφυλακης διαταχθηκα να παρω το διοικητικο και να το παω εξω απο το διοικητηριο οπου με περιμενε ο διοικητης Αθανασοπουλοσ με ενα πυροβολητη και δικτυοθκε με τα τρια που ηταν στο πολυτεχνειο.Οτι λεει ο Σκευοφυλακας τα μισα ειναι ψεμματα η δεν θυμαται καλα .

Ανώνυμος είπε...

Το συγκεκριμένο άρμα ηταν στην 10 ΕΜΑ το 1992 και στην θέση του οδηγού έγραφε μέ κόκκινο μαρκαδόρο ότι ήταν τό άρμα τού πολυτεχνείο

Ανώνυμος είπε...

εχω υπηρετηση στην 30 εμα 2 ιλη το 74 με δ\τη αθανασοπουλο υ\τη μαλλιο και ιλαρχο τσιαρα αποστολο το βραδυ εκεινο υπηρεσια στο 84337 ηταν ο στρ σωτηριου σπυρος με βισμα τον επιλαρχο σταθακη αλαξε την υπηρεσια και μπηκε οσκευοφυλακας ο οποιος και ηθελε να μπη και το 74 τον ιουνιο που μας εκανε εκπαιδευση υπερηφανευοτανε σε εμας τα στραβαδια "ΡΕ ΜΑΓΚΕΣ ΓΚΡΕΜΙΣΑ ΕΝΑ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ" Οποιος ξερει κατι αλλο ή θελει κατι απο την εποχη εκεινη ας επικοινωνησει στο 6937428559.

Ανώνυμος είπε...

Υπηρετησα 1η ΕΜΑ σαν οδηγος ΑΜΧ -30 απο ΙΑΝ.84 εως ΑΥΓ.85 στην 1η ΙΛΗ με ΔΙΟΙΚΗΤΗ τον ΙΛΑΡΧΟ ΠΑΠΑΣΙΔΕΡΗ .Το συγκεκριμενο αρμα 84337 ηταν στην 2η ΙΛΗ με Διοικητη τον ΥΠΙΛΑΡΧΟ ΠΑΝΑ Θ.και μαλιστα ηταν διοικητικο.Θυμαμαι οτι περιπου οκτωβριο Η νοεμβριο του 84 ειχε ερθει τηλεοπτικο συνεργειο του κρατικου καναλιου και μαλιστα αργα το βραδυ ωστε να τραβηξει καποιες ληψεις απο το συγκεκριμενο αρμα το οποιο ειχε μεταφερθει για το σκοπο αυτο στο ουλαμο συντηρησης και μαλιστα ειχε δοθει διαταγη απο τον ΔΙΟΙΚΗΤΗ της μοναδας ΔΟΥΛΑΜΗ ΝΙΚ. να μην πλησιαζει κανεις
απο τους στρατιωτες της μοναδας την συγκεκριμενη βραδυνη ωρα τον ουλαμο συντηρησης προβαλοντας
καποια δικαιολογια δεν θυμαμαι ακριβως τι.Γνωμη μου ειναι οτι προσπαθησαν να αποκρυψουν το γεγονος αυτο με καποιες διαταγες εξ. ανωθεν. Αυτα για την ιστορια.Επισης αναφερω οτι η 1η ΕΜΑ
το 1993 μετανομασθηκε σε 7η εμα και μετασταθμευσε στον ΠΡΟΒΑΤΩΝΑ ΕΒΡΟΥ (ΠΗΓΗ¨.ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΘΩΡΑΚΙΣΜΕΝΩΝ).Χαιρετισμους σε ολα τα παιδια που υπηρετησαν στην 1η ΕΜΑ. 166 ΣΕΙΡΑ ΝΑΟΥΣΑ

Ανώνυμος είπε...

2ιλη κορκοδειλοι 169 σειρα

Ανώνυμος είπε...

Εγώ ήμουν 168 σειρά στην 1ηΕΜΑ 1η Ιλη Μάιος 84 Νοέμβριος 85 έτσι είναι όπως τα αναφέρεις με την διαφορα ότι δεν ήταν τηλεοπτικό συνεργείο αλλά δημοσιογράφοι από το περιοδικό ΕΝΑ της εποχής εκείνης.
Όσον αφορά την απαγόρευση να πλησιάσουμε στον ουλαμο συντηρήσεως ήταν διότι το άρμα παρουσιάστηκε στους δημοσιογράφους ως Παροπλισμένο ανεξαρτήτως αν ήταν το πιο μάχιμο άρμα.Μαλιστα κάλεσε ο Δουλαμης τον οδηγό του άρματος το έβαλε μπροστά και στην προσπάθεια του να το κινήσει κόλλησε το χειρόγραφο ή οι διευθύνσεις και ξεριζωσε μια ακακια που βρισκόταν στο πρανες του ουλαμου συντηρήσεως.
Και έγραφε τότε το περιοδικό ΕΝΑ (αν και παροπλισμένο παραμένει στοιχειωμένο δεν αφαιρεί ανθρώπινες ζωές πλέον αλλά ξεριζώνει δέντρα).

Unknown είπε...

Ήμουν στην 31 ΕΜΑ 1η Ιλη 130 σειρά και ο "μορφωμένος "ήταν ένα από τα άρματα πού μας είχανε χρεώσει με ιλαρχο τον Πετριδη Ιωάννη

Unknown είπε...

Ήμουν στην 31 ΕΜΑ 1η Ιλη 130 σειρά και ο "μορφωμένος "ήταν ένα από τα άρματα πού μας είχανε χρεώσει με ιλαρχο τον Πετριδη Ιωάννη

Τ/Θ είπε...

΄Παρουσιάστηκα 24/7/1974 111 σειρά, Πυροβολυτής. Έκανα στην 30 ΕΜΑ 16 μήνες μετά από ΥΕΑ, Γουδή, Αυλώνα κλπ. Τον περισσότερο καιρό στα σκοινάκια (Πυλαία, Δορίσκο Φέραι, Κήπους κλπ. Το 84337 είχε την επωνυμία "Φόνισα". Το έχω πάει μηχανοδήγηση και ασκήσεις. Απολύθηκα τον Δεκέμβριο του 1976 μετά από 28 μήνες θητεία και κάποια φυλακή. Μου μηλάνε σήμερα για στρατιωτική θητεία......... Να είμαστε όλοι καλά παιδιά!!!!

Unknown είπε...

Στο άρμα αυτό ήμουν πυροβολιτης στην στρατιωτική μου θητεία όταν το άρμα ήταν στην Αλεξανδρούπολη

Unknown είπε...

Στο άρμα αυτό ήμουν πυροβολιτης στην στρατιωτική μου θητεία όταν το άρμα ήταν στην Αλεξανδρούπολη

Unknown είπε...

Ήμουν στην 1εμα το άρμα το είχε η Ιλύ μας το λέγαμε εμείς σοφό

Unknown είπε...

Ήμουν στη 1εμα 10/79 έως 2/81 139 σειρά ηλεκτρολόγος ΑΜΧ30 ουλαμος συντηρήσεως το 84337 ήταν στη 2α ΙΛΗ έπαιρνε μέρος σε ασκήσεις και και σε εκπεδευσεις οδήγησης και όταν έσκασε η μηχανή τού το σφάλμα ήταν του οδηγού και κάτι άλλο τα ΑΜΧ30 δεν έλαβαν στο πόλεμο των έξη ημερών όπως έγραψε ο φίλος Ανέστης χρόνια πολλά να είμαστε όλοι καλά ένας Μαύρος από τα παλια

IOANNIS OTTAS είπε...

Ήμουν στο γραφείο κινησεως της 32εμα στην ΑΣΣΗΡΟ και ήταν στην όλη διοικήσεως μέχρι το 1993 οπότε αντικαταστάθηκαν με τα leopard και παραγκωνιστηκαν στο φυλάκιο κριθιας

Ανώνυμος είπε...

167 σειρά 83στ εσσο ήμουν και γω στη μετακόμιση από το γαλλικό με τρένο Αλεξανδρούπολη υλαρχος Δουλαμης διοικητής αν θυμάμαι καλα